Setelah 11 Tahun Menanti, Akhirnya Siti Nurhaliza Hamil!

Setelah 11 Tahun Menanti, Akhirnya Siti Nurhaliza Hamil!

Kebahagiaan tengah dirasakan Siti Nurhaliza. Setelah 11 tahun menikah, ia akhirnya hamil buah cinta pertamanya bersama Datuk Seri Khalid Jiwa.

 

Dalam balutan busana muslim warna merah muda, Siti Nurhaliza memegangi perutnya yang membuncit. Saat ini usia kehamilannya sudah memasuki bulan keempat.

Kabar bahagia itu Siti Nurhaliza sampaikan usai mengadakan pengajian syukuran di kediamannya pada Jumat, 13 Oktober 2017.

“Alhamdulillah, moga Allah mempermudahkan segalanya dan saya bersyukur segalanya berjalan lancar pada malam ini. Setelah melalui fasa dan tempoh tertentu, saya dan suami mencapai kata sepakat untuk mengumumkan kepada Anda semua bahawa saya sedang hamil empat bulan. Tiada kata yang dapat menggambarkan rasa syukur dan gembiranya kerana Allah memberikan kurniaan yang terlalu agung ini selepas 11 tahun kami bersabar,” tulis Siti melalui akun Instagram @ctdk.

Sempat berhenti dari kesibukannya selama beberapa bulan, penyanyi berusia 38 tahun itu memang memutuskan untuk rehat sejenak dari dunia tarik suara begitu mengetahui dirinya hamil. Siti Nurhaliza ingin benar-benar fokus merawat kehamilan pertamanya ini.

Siti Nurhaliza pun mengungkapkan rasa sesalnya karena tak bisa memenuhi beberapa undangan acara hingga beberapa bulan ke depan.

“Suka untuk saya kongsi rasa syukur dan gembira kerana saya masih diberi menerima undangan untuk mengadakan konsert, persembahan, kemunculan di televisyen dan radio serta menjadi jurucakap kepada pelbagai produk. Sayang sekali, kebanyakannya tidak dapat saya penuhi. Bagaimanapun, saya juga harus melunaskan beberapa tugasan juga selepas ini yang bersesuaian dengan keadaan saya,” imbuh pemilik nama lengkap Datuk Siti Nurhaliza Tarudin ini.

Ucapan selamat dan doa pun berdatangan dari netizen, tak hanya penggemarnya di Malaysia tetapi juga di Indonesia. Seperti yang diutarakan akun tety_kayanti: “Alhamdulillah, akhirnya sama tahun pernikahannya dengan saya datuk, saya dah ada 2 putra. Semoga Allah melindungi sampai hari kelahiran.”

Doa juga dihaturkan bagi kesehatan Siti Nurhaliza dan calon bayinya. “Alhamdulillah, turut merasakan kebahagiaan yang teramat sangat, sebagai fans dato Siti Nurhaliza, semoga ibu dan bayi diberikan kesehatan selalu Amiiiin Ya Allah ya Rabbal Alamin,” tulis akun mas_athar.

Sudah Diketahui Sahabat

Sebelum mengumumkan kabar kehamilannya secara luas, ternyata Siti Nurhaliza sudah lebih dulu bercerita kepada sang sahabat, Krisdayanti. Tak berselang lama dengan unggahan Siti di Instagram, Krisdayanti juga mengunggah dua foto.

Pertama, fotonya bersama Siti disertai ucapan selamat. “Alhamdulillah, tahniah, Love,” tulis akun krisdayantilemos.

Foto kedua adalah screenshot pesan singkat mereka mengenai kehamilan pelantun Bukan Cinta Biasa itu. Dalam percakapan tersebut, Krisdayanti tampak memposisikan diri sebagai pihak yang mendukung apa pun keputusan sahabatnya.

Termasuk saat Siti Nurhaliza merasa ragu untuk mengumumkan kehamilannya, Krisdayanti menyarankan untuk menyimpan kabar bahagia itu sampai waktunya tiba. Dalam pesan singkat tersebut, Krisdayanti juga memberi nasihat agar pelantun lagu Cindai itu rajin membaca Surat Yusuf agar calon bayinya terlahir tampan.

Apakah artinya jenis kelamin si calon bayi sudah diketahui? Kita doakan saja yang terbaik untuk Siti Nurhaliza ya.

Teks: Lucia Vania   I   Foto: Instagram Siti dan Krisdayanti